SID blok 2d

FMOD

FMOD start

Begin met Unity en FMOD:

  • Zorg voor Unity Hub op je laptop en installeer versie 2020.3.4f1
  • Zorg voor FMOD Studio op je computer en installeer 2.01.09
  • Download het FMOD-project en de stealth-game hier: https://nextcloud.hku.nl/s/YMbDPf8CjDCpBFa
  • Kijk of je FMOD en Unity kunt koppelen, of je de (niet zo fraaie) geluiden kunt veranderen/vervangen. Klooien, hacken, experimenteren dus!
  • De volgende les gaan we in op jullie vragen (natuurlijk ook die die over je project voor blok 3 gaan.

FMOD code

Trigger a oneshot at the current position

FMODUnity.RuntimeManager.PlayOneShot("event:/LiftTrigger", transform.position);

Parameter change

soundEmitter.setParameterByName("anger",0.0f);
// soundEmitter being the FMOD event in Unity

Complete example for playing music or advanced SFX
// 1. Top of class
[FMODUnity.EventRef]
public string soundEvent;

FMOD.Studio.EventInstance soundEmitter;

// 2. in void Start()
soundEmitter = FMODUnity.RuntimeManager.CreateInstance(soundEvent);
soundEmitter.set3DAttributes(FMODUnity.RuntimeUtils.To3DAttributes(gameObject));
soundEmitter.start();
soundEmitter.setParameterByName("Tension",0.0f);

Unity

Invoke (trigger iets in script na bepaalde tijd)

https://docs.unity3d.com/ScriptReference/MonoBehaviour.Invoke.html

Triggers en Collision

OnCollisionEnter (werkt alleen als er een collider aan je object vastzit).

OnTriggerEnter (werkt alleen als je collider een trigger is).

Oja

Wistjedat...

Wwise…je zegt waais, niet weewaais.