FMOD
FMOD start
Begin met Unity en FMOD:
- Zorg voor Unity Hub op je laptop en installeer versie 2020.3.4f1
- Zorg voor FMOD Studio op je computer en installeer 2.01.09
- Download het FMOD-project en de stealth-game hier: https://nextcloud.hku.nl/s/YMbDPf8CjDCpBFa
- Kijk of je FMOD en Unity kunt koppelen, of je de (niet zo fraaie) geluiden kunt veranderen/vervangen. Klooien, hacken, experimenteren dus!
- De volgende les gaan we in op jullie vragen (natuurlijk ook die die over je project voor blok 3 gaan.
FMOD code
Trigger a oneshot at the current position
FMODUnity.RuntimeManager.PlayOneShot("event:/LiftTrigger", transform.position);
Parameter change
soundEmitter.setParameterByName("anger",0.0f); // soundEmitter being the FMOD event in Unity
Complete example for playing music or advanced SFX
// 1. Top of class [FMODUnity.EventRef] public string soundEvent; FMOD.Studio.EventInstance soundEmitter; // 2. in void Start() soundEmitter = FMODUnity.RuntimeManager.CreateInstance(soundEvent); soundEmitter.set3DAttributes(FMODUnity.RuntimeUtils.To3DAttributes(gameObject)); soundEmitter.start(); soundEmitter.setParameterByName("Tension",0.0f);
Unity
Invoke (trigger iets in script na bepaalde tijd)
https://docs.unity3d.com/ScriptReference/MonoBehaviour.Invoke.html
- Invoke (Voer een functie uit)
- InvokeRepeating (Blijf een functie uitvoeren)
- CancelInvoke (Stop er weer mee)
Triggers en Collision
OnCollisionEnter (werkt alleen als er een collider aan je object vastzit).
OnTriggerEnter (werkt alleen als je collider een trigger is).
Oja
Wistjedat...
Wwise…je zegt waais, niet weewaais.